over motivatie docent

Onderwijsblog

artikelen over motivatie docent

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 21 september 2020


Wat maakt lesgeven leuk 1?


Als je het over het lesgeven hebt is hectiek het kernwoord. Nergens is zoveel verzamelde energie als in een klaslokaal met dertig leerlingen. Werken met pubers is het ene moment dynamisch en enerverend en het andere helemaal niet, die abrupte wisseling blijft uniek.


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 13 november 2020


Waarom ben je leraar geworden?


Zelfs Rita worstelt weleens met de vraag waarom ze leraar is geworden, ontdekte ik in het vijfde seizoen van de gelijknamige Deense Netflixserie. Rita is zo’n lerares waar iedereen les van zou willen krijgen. Ze is onconventioneel, rechtvaardig en vecht voor haar leerlingen, maar in seizoen vijf weet ze het even niet meer


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 16 februari 2021


Wat maakt lesgeven leuk 2?


Als je het over het lesgeven hebt is hectiek het kernwoord. Nergens is zoveel verzamelde energie als in een klaslokaal met dertig leerlingen. Je kunt een klas vergelijken met kikkers in een kruiwagen.


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 21 maart 2021


Van sleur naar werkplezier in het onderwijs


Hoewel ik ze in de praktijk weinig tegen kom, kent iedereen de oude, verzuurde leraar. De cynische docent zit mopperend over de jeugd van tegenwoordig zijn uurtjes uit en bij sommigen duurt dat verdraaid lang. Een ongemotiveerde docent straalt dat uit en het zal niemand verbazen dat dat negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Andersom werkt het ook:


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 21 september 2020


Leve het lulligheidsgehalte van het leraarschap


Heb ik hier nou voor gestudeerd? is een vraag die mij met enige regelmaat overvalt. Vooral

tijdens excursies waarbij ik een oranje hesje aan moet ervaar ik opvallend vaak iets wat ik het lulligheidsgehalte van het leraarschap noem


Lees verder

Onderwijsblog

artikelen over motivatie docent

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 21 september 2020


Wat maakt lesgeven leuk 1?


Als je het over het lesgeven hebt is hectiek het kernwoord. Nergens is zoveel verzamelde energie als in een klaslokaal met dertig leerlingen. Werken met pubers is het ene moment dynamisch en enerverend en het andere helemaal niet, die abrupte wisseling blijft uniek.


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 13 november 2020


Waarom ben je leraar geworden?


Zelfs Rita worstelt weleens met de vraag waarom ze leraar is geworden, ontdekte ik in het vijfde seizoen van de gelijknamige Deense Netflixserie. Rita is zo’n lerares waar iedereen les van zou willen krijgen. Ze is onconventioneel, rechtvaardig en vecht voor haar leerlingen, maar in seizoen vijf weet ze het even niet meer


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 16 februari 2021


Wat maakt lesgeven leuk 2?


Als je het over het lesgeven hebt is hectiek het kernwoord. Nergens is zoveel verzamelde energie als in een klaslokaal met dertig leerlingen. Je kunt een klas vergelijken met kikkers in een kruiwagen.


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 22 maart 2021


Werkplezier van de docent


Hoewel ik ze in de praktijk weinig tegen kom, kent iedereen de oude, verzuurde leraar. De cynische docent zit mopperend over de jeugd van tegenwoordig zijn uurtjes uit en bij sommigen duurt dat verdraaid lang. Een ongemotiveerde docent straalt dat uit en het zal niemand verbazen dat dat negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Andersom werkt het ook:


Lees verder

verhogen motivatie docent

categorie motivatie docent // 21 september 2020


Leve het lulligheidsgehalte van het leraarschap


Heb ik hier nou voor gestudeerd? is een vraag die mij met enige regelmaat overvalt. Vooral

tijdens excursies waarbij ik een oranje hesje aan moet ervaar ik opvallend vaak iets wat ik het lulligheidsgehalte van het leraarschap noem


Lees verder